روشهای اثربخش یادگیری، تنوع زیادی دارند. ما با انجام دادن، با اشتباه کردن، با الگوبرداری، با چرخش شغلی، با دیدن و شنیدن و . یاد می گیریم.

یاد دادن هم یکی از روش های موثر یادگیری است. کسی که یاد می دهد، بویژه وقتی خوب یاد می دهد، نمی تواند قبلا خوب یاد نگرفته باشد. اگر بتوانیم "یادگیری مبادله ای" یعنی یاد دادن و یاد گرفتن را در سازمان و در بین همکارانمان به یک سنت پسندیده و یک روال جاری و رایج تبدیل کنیم، از منافع پرتعداد آن برخوردار خواهیم شد، از جمله:

▪️آنها که یاد می دهند یاد هم می گیرند.
▪️آنچه بین طرفین یادگیری مبادله می شود کاربردی است.
▪️روابط بین کارکنانی که به یکدیگر یاد می دهند تلطیف می شود و این روابط حسنه، روی کار و فضای همکاری آثار مطلوبی دارد.
▪️دانش و تجارب و اطلاعات کارکنان در سازمان باقی می ماند و با رفتن آنها از دست نمی رود.

کارکنانمان را تشویق کنیم که به یکدیگر یاد بدهند. در مورد قدردانی و پرداخت پاداش به کسانی که این کار را می کنند خسیس نباشیم.
وقتی معلم یا مربی را از خارج از سازمان دعوت می کنیم تا از او یاد بگیریم، هزینه ها را هم می پذیریم و می پردازیم، چرا در مورد همکارانمان این کار را نکنیم؟

واریز 205 هزار تومان سود سهام عدالت اسفند 98

بازگرداندن یا بازیابی صفحه اینستاگرام

نحوه روشن شدن کامپیوتر توسط حرکت موس در ویندوز

یاد ,سازمان ,یادگیری ,هم ,کار ,مورد ,یاد می ,یادگیری مبادله ,در سازمان ,خوب یاد ,که یاد

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

لانه‌زنبوری جوب در آسمان طراحی سایت و سئو سایت رونق تولید پرسش مهر:آیا محیط مدرسه دلپذیر،دلخواه و شاد است؟ قهوه گانودرما، موکا وب سایت ابوالقاسم کریمی آموزش کنکور زبان انگلیسی قرارگاه کربلای5 اللهم عجل لولیک الفرج بحق زینب کبری سلام الله علیها